Üniversitemiz ve TÜBİTAK İşbirliği ile Öğretmen Adaylarına "Çocuk Hakları" Eğitimi

  Üniversitemiz ve TÜBİTAK destekleri ile 5-11 Eylül tarihleri arasında Kırıkkale Merkez Öğretmenevinde “Haklarını Öğrenir Hakkıyla Öğretirim-III” Öğretmen Adaylarına Yönelik Çocuk Hakları Eğitimi Projesi gerçekleştirildi. Öğretmen adaylarının çocuk hakları ve çocuk hakları eğitimine ilişkin bilgi ve farkındalık gelişimlerini desteklemek amacıyla gerçekleştirilen proje kapsamında, Türkiye’nin çeşitli üniversitelerde öğrenim görmekte olan ve yaklaşık 420 öğretmen adayı arasından belirlenmiş 40 öğretmen adayı katılımcı olarak yer aldı. Bir hafta süren projenin eğitim faaliyetleri süresince, çeşitli üniversitelerde görev yapmakta olan 13 eğitmen öğretim üyesi ile birlikte toplam 18 kişi proje kapsamında görev aldı.

  Ulusal ve yerel düzeyde çok sayıda basın mensubunun katılımı ile gerçekleşen proje açılışı Üniversitemiz Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi ve Proje Yürütücüsü Dr. Öğr. Üyesi Erdem Hareket’in konuşması ve “Disiplinler Arası Bir Perspektifle Çocuk Hakları” konulu açılış dersi ile başladı. Çocuk hakları, çocuk haklarının tarihsel gelişimi, hukuki ve eğitimsel boyutları ile çocuk hakları ve çocuk hakları eğitimi gibi konularda katılımcıları bilgilendiren Dr. Erdem Hareket, “Üçüncüsünü gerçekleştirmekte olduğumuz bu proje kapsamında, daha fazla sayıdaki öğretmen adayına çocuk hakları konusunda farkındalık kazandırılması ve çocuk hakları eğitimine ilişkin öğretim becerilerinin geliştirilmesi hedeflendi. Çocuk hakları konusu, sahip olduğu disiplinler arası yapısı ile hem farklı alanlardan uzmanların işbirliğini gerektiren hem de erken yaşlardan itibaren çocuklara sunulması gereken bir içeriğe sahip. Bu noktada bilhassa temel eğitim düzeyine hitap edecek geleceğin öğretmenlerinin bu konuda doğru bilgilere ve farkındalığa sahip olmaları hususu, bizler için birçok açıdan daha da büyük önem arz ediyor. Bu düşüncemize uygun çalışmaları hayata geçirebilme noktasında bizlere sağladığı tüm desteklerden ötürü Kırıkkale Üniversitesi ve Eğitim Fakültesi yönetim birimlerimize, TÜBİTAK’a, farklı üniversitelerden ve fakültelerden projede görev almakta olan kıymetli meslektaşlarıma, çalışanlara ve katkıları dolayısıyla Ankara Büyükşehir Belediyesi Çocuk Meclisi temsilcilerine teşekkürlerimi sunuyorum’’  dedi.

  Çocukların nitelikli eğitim, düşünce ve ifade hürriyeti, sağlık hizmetlerine erişim, barınma, oyun, mahremiyet, özel hayatın gizliliği, kişisel verilerinin korunması, ayrımcılıktan, ihmal ve istismardan korunma ve vatandaşlık gibi günümüzde halen korunmaya ve gözetilmeye gereksinim duyulan temel hakları olduğunu belirten Dr. Erdem Hareket, “Çocuklar, yetişkinlerin dışında haklarının özel tavırlarla ve ayrıcalıklı hukuki tedbirlerle korunması gereken bir kitleyi temsil ediyorlar. Tarihsel gelişim sürecinde bugün çok daha iyi bir profil sergileyen çocuk haklarının, dünya üzerinde halen ihlal edildiği, göz ardı edildiği ve evrensel hukuka aykırı biçimdeki muamelelerle yok sayıldığı acı bir gerçektir. Nitekim bu husus gerek ülkemiz temsilcileri tarafından gerekse de bu konuda çalışmalar yürüten birçok uluslararası kuruluş yetkilisi tarafından son derece kaygı verici bir durum olarak nitelendirilmektedir. Dolayısıyla başta ülkemizin geleceğini inşa edecek çocuklarımızın, evrensel ölçekte ise dünya geleceğine yön verecek tüm çocukların haklarını gözetici, koruyucu ve geliştirici bir anlayış, insan hakları felsefesinin hâkim olduğu bir yaşam kültürünün temel gerekleri arasında yer almaktadır. Bu doğrultuda hukuki koruma mekanizmaları kadar eğitim alanında gerçekleştirilecek faaliyetlerin de bu konudaki gayretlere önemli bir destek alanı sunduğunu belirtmek gerekmektedir’’ şeklinde konuştu.

  Çalışmalarına devam edilecek olan projenin ilk eğitim haftası, katılımcılara ve proje personeline katılım ve teşekkür sertifikalarının takdimi ile tamamlandı.