
Üniversitemiz TS EN ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi ve TS ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Kalite Standartları Prosedürleri gereklerinden biri olan iç tetkik tamamlandı.
İç tetkikler kalite yönetim sistemi çalışmaları kapsamında yer almakta olan 44 birimde, 59 akademik ve idari personelden oluşan iç tetkik görevlileri tarafından 15-19 Kasım 2021 tarihleri arasında iç tetkik planına uygun olarak gerçekleştirildi.
Pandemi kuralları çerçevesinde ve birim yöneticileri ile yapılan açılış toplantısı ile başlayan tetkiklerde İç Tetkik Soru Listesi kullanılarak yapılan çalışmalar tetkik edildi. Birim çalışanlarının kaliteye ve kalite kültürüne bakışı, kalite dokümantasyonun birimde kullanımı, iş akışlarına uygun hizmet verilmesi gibi konularda sorulan sorulara verilen cevaplarda birimde gerçekleştirilen faaliyetlerin kalite standartlarına uygunluğu iç tetkik raporu kullanılarak raporlandı.
Üst Yönetime iç tetkik planı kapsamında yapılan ziyarette Rektörümüz Prof. Dr. Ersan Aslan “Kalite kültürünün yaygınlaşması Kalite Yönetim sistemi standartlarının yerine getirilmesi ile mümkün olmaktadır. Standart gerekliliklerinden olan dokümantasyon proses, prosedür, iş akışı ve formların düzenli kullanımlarını içermektedir. Verilen hizmetlerde şikayetlerin cevaplanması ve memnuniyetin artırılması iç tetkiklerin başlıca amaçlarıdır ayrıca iç tetkikler TSE tarafından yapılan dış tetkikler için gerekli hazırlıkların yapılması bağlamında önemli bir rol oynamaktadır” ifadelerini kullandı.
Birimlerin kendi iç değerlendirmelerini gerçekleştirmeye yarayan tetkik işlemi eksiklikleri fark etme ve iyileştirme konusunda önemli bir rol oynuyor.
Haber Tarihi: 22.11.2021



