29-30 Mayıs tarihlerinde yapılan TS ISO 10002:2018 Müşteri Memnuniyeti Yönetim
Sistemi 1. Gözetim Tetkiki, Rektörümüz Prof. Dr. Ersan Aslan’ın başkanlığında
Merkezi Derslikler’de yapılan açılış toplantısı ile başladı.
Toplantıya
Üniversitemiz Kalite Koordinatörü ve Rektör Yardımcımız Prof. Dr. Mehmet
Başalan, Rektör Yardımcımız Prof. Dr. Erol Yılmaz, Genel Sekreterimiz Dr. Öğr. Üyesi
Şevket Evci, TSE Tetkikçileri Arif Gani ve Ekrem Han, Kalite Koordinatör
Yardımcısı Öğr. Gör. Şeyma Hümeyra Çakır, akademik ve idari birim amirleri,
kalite temsilcileri ve Kalite Koordinatörlüğü personeli katıldı.
Toplantının açılış
konuşmasını yapan Üniversitemiz Kalite Koordinatörü ve Rektör Yardımcımız Prof.
Dr. Mehmet Başalan,“Sayın Rektörüm, değerli Türk Standartları Enstitüsü
tetkikçileri ve kıymetli idareciler, TS ISO 10002:2018 Müşteri Memnuniyeti
Yönetim Sistemi 1. Gözetim Tetkiki açılış toplantısına hepiniz hoş geldiniz.
Kaliteyi artık hepimizin çok iyi özümsediğini düşünüyorum. 2014 yılında
başlanan bu yolculuğun her gün üzerine bir şeyler ekleyerek devam ediyoruz.
2018 yılında Sayın Rektörümüzün göreve gelmesiyle birlikte kaliteye verdiğimiz
önem daha da artmaya başladı. Üniversitemizin eğitim programlarının
akreditasyonu konusu hem senato toplantısında hem de yönetim kurulu
toplantısında dile getirilmektedir. Lisans ve lisansüstü programlarımızın
akredite edilme süreci ilgili kurumlar tarafından gerçekleştiriliyor.
Üniversitemizde akredite olan birim sayısı her geçen gün artıyor. Laboratuvar
akreditasyon sürecimiz de aynı şekilde devam etmektedir. Türk Standartları
Enstitüsüyle birlikte sürekli eğitim faaliyetleri gerçekleştiriyoruz. İç
tetkiklerimiz için gerekli bütün eğitimleri personelimize veriyoruz. Bu konuda
emek veren idarecilerimize ve katılan tüm arkadaşlara teşekkür ediyorum. Kalite
uzun soluklu bir süreçtir. Hem TSE’de yaptığımız hizmetin kalitesini arttırmak
için çabalıyoruz hem de Yükseköğretim Kalite Kurulunda eğitim-öğretimin
kalitesini arttırmak için çabalıyoruz. Bugün aslında konumuz Türk Standartları
Enstitüsünün Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi 1. Gözetim Tetkiki açılışı ama
müjdeli bir haberi de sizlerle paylaşmak istiyorum. Mart ayının sonunda
Yükseköğretim Kalite Kuruluna Üniversitemiz senatosu bir beyanda bulunmuştu.
2024 yılında Kurumsal Akreditasyon Programı’na (KAP) başvurumuzu yapmıştık.
Yükseköğretim Kalite Kurulu 2024 yılında Üniversitemizin de içinde bulunduğu
bir grup yükseköğretim kurumunu Kurumsal Akreditasyon Programı’na aldığını
ifade etti. Tabi bu haberin sevindiriciliğinin yanında işlerimizin daha da
yoğunlaşacağı anlamına geliyor. Bu konuda sizlerin desteğini beklediğimizi de
ifade etmek istiyorum. Katılımlarınızdan dolayı teşekkür ediyorum.’’ ifadelerini
kullandı.
Program TSE Baş Dış
Tetkikçisi Arif Gani’nin konuşması ile devam etti.
Arif Gani, “Burada
inşallah iki gün boyunca TS ISO 10002:2018 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi
çerçevesinde yapılan uygulamalara birlikte bakacağız. Kalite Yönetim Sistemi
ile ilgili olarak üniversitelerde çok sayıda eğitim verdim. Kırıkkale
Üniversitesine ilk defa geliyorum. Farklı üniversitelerde Kırıkkale
Üniversitesinin kalite çalışmalarını olumlu anlamda duymuştum. Şu anda da bunu
hissediyorum. Uygulamalarda gördüğümüz üzere kalite çalışmalarına üst yönetimin
desteği olmazsa bu çalışmaların verimliliği ve etkinliği düşüyor. Üst yönetimi
toplantıda görmek bizleri çok memnun etti. İlk standardı vaz eden hükümdarımız
Sultan II. Beyazıt’tır. Standardizasyon bizim tarihimizde var. İnşallah burada olduğu
gibi kalite sistemlerini daha etkin hale getirmek, ülkemize fayda sağlamak,
hizmet verimliğini artırmak ve insanlarımızın mutluluğu adına bu faaliyetleri
birlikte başarıyla yürütürüz. Katılımlarınız için teşekkür ediyorum.” dedi.
“Bunların Hepsi Medeniyetimizin Birikimi ile İlgilidir”
Standardizasyonun
devlet geleneğimizde yer alan köklü bir kavram olduğunu ifade eden Rektörümüz
Prof. Dr. Ersan Aslan, “Eski mesai arkadaşlarım olan kıymetli denetçilerimiz ve
kıymetli meslektaşlarım, hepiniz hoş geldiniz. Artık aile gibi olduğumuz bir
kurum olan Türk Standartları Enstitüsü ile yaptığımız çalışmaların
değerlendirilmesi amacıyla bir aradayız. İki günün sonunda ortaya çıkacak
veriler ışığında kurumumuzu daha iyi noktalara taşıma yolculuğumuza devam
edeceğiz. Eksiklerin bizlere söylenmesi bizleri mutlu eder. TÜRKAK ve YÖKAK
tarafından da denetlenmeyi her zaman istemişimdir. Gerekli denetimler mutlaka
yapılmalı ve Üniversitemize, paydaşlarımıza katkı sağlayacak belgeler de
mutlaka alınmalıdır. Bu yönde çaba göstermeliyiz. Standardizasyon bizim genlerimizde
olan ve devlet geleneğimizden gelen bir kavramdır. Sultan
II. Beyazıt Han Bursa’daki ticareti düzenlemek için elimde gördüğünüz bu
kitapçığı yani dünyanın ilk kalite standardı Kanunname-i
İhtisabı-ı Bursa’yı çıkartıyor. 1492 Endülüs
Devleti'nin yıkılışından sonra 1502 yılında 2. Beyazıt Han oradaki hem
Müslümanları hem de Yahudileri oradaki zulümden kurtarmıştır. Katil İsrail
bugün bunu unutsa da bizler ve medeniyetimize tarafsız gözle bakanlar;
medeniyetimizin insanın can ve mal güvenliğinin sağlanmasına, toplumsal huzurun
tesis edilmesine ne kadar önem verdiğini bu örneklerden kolayca anlıyorlar. Bunların hepsi medeniyetimizin birikimi ile ilgilidir. Günümüzde
ürettiğimiz ürünlere baktığımızda dünya ile atbaşı gidiyoruz. TOGG, insansız
hava araçları vs. Teknolojik ürünlerimizin Avrupa’da kullanılıyor olması çok
değerli bir şey. Hayatımızda, eğitim ve endüstri gibi alanlarda süreci organize
eden ve sürekliliği sağlayan aslında standartlardır. Onu da bizim atalarımız
yaptı. Akademik ve idari personelimizin destekleriyle her gün iyileştirme
çalışmalarını yapıyoruz. Üniversite yönetimi olarak da biz de çalışmalara
destek oluyoruz. İnşallah kurumsal akreditasyon belgesini de alırız.
Denetçilerimize geldikleri için teşekkür ederim. Başarılı bir tetkik olmasını
dilerim.” şeklinde konuştu.
Kalite Koordinatör
Yardımcısı Öğr. Gör. Şeyma Hümeyra Çakır’ın Üniversitemizde yapılan kalite
çalışmaları hakkında bilgi verdiği sunumu ile devam eden toplantı, TSE
Tetkikçileri Arif Gani ve Ekrem Han’ın tetkik süreciyle ilgili bilgi vermesi ve
katılımcıların sorularını cevaplaması ile sona erdi.
Toplantı sonrasında Rektörümüz
Prof. Dr. Ersan Aslan, TSE Baş Tetkikçisi Arif Gani ve Tetkikçi Ekrem Han’ı
makamında ağırladı. Ziyarette Rektör Yardımcılarımız Prof. Dr. Mehmet Başalan
ve Rektör Yardımcımız Prof. Dr. Erol Yılmaz da hazır bulundu.
Baş Tetkikçi Arif Gani
ve Tetkikçi Ekrem Han’ın şahsında TSE’ye teşekkür eden Rektörümüz,
öğrencilerimiz başta olmak üzere Üniversitemizin paydaşlarına en iyi şekilde
hizmet verebilmesi adına özdenetimin yanı sıra TSE gibi güzide bir kurumumuzun
yapacağı değerlendirmelerin önemli olduğunu ifade etti.
İki gün süren TS ISO 10002:2018
Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi 1. Gözetim Tetkiki’nde Baş Tetkikçi Arif
Gani ve Tetkikçi Ekrem Han, Üniversitemiz
akademik ve idari birimlerini ziyaret ederek idareci ve kalite birim
temsilcilerinden yapılan çalışmalar hakkında bilgi aldı.
Tetkik sonrasında Rektörümüz Prof. Dr. Ersan Aslan’ı
ziyaret eden Baş Tetkikçi Arif Gani ve Tetkikçi Ekrem Han,
Üniversitemiz birimleri ile ilgili izlenimlerini Rektörümüzle paylaştı.
Kalite
Koordinatörümüz ve Rektör Yardımcımız Prof. Dr. Mehmet Başalan, Rektör
Yardımcımız Prof. Dr. Erol Yılmaz, Kalite Koordinatör Yardımcısı Şeyma Hümeyra
Çakır, ve Kalite Koordinatörlüğü Şube Müdürü Leyla Akay Demirbaş ziyarette
hazır bulundu.
Rektörümüz,
Baş Tetkikçi Arif Gani ve Tetkikçi Ekrem Han’a Üniversitemize katkıları için
teşekkür etti.