Kırıkkale Üniversitesi Kalite Yönetim
Sistemi kapsamında TS ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi iç
tetkikleri 12-15 Haziran 2017 tarihleri arasında yapılacak.
Müşteri (öğrenci, akademik ve idari
personel, veliler vb.) şikâyetlerinin değerlendirilmesi, analiz edilmesi ve
sonuçlandırılması gibi konularda çalışmaların yapıldığı sistemin
gerekliliklerinden biri olan iç tetkik, Üniversitemizin Kalite Yönetim
Sisteminin uygulandığı Genel Sekreterlik ve bağlı idari birimleri ile
eğitim-öğretim birimleri büro hizmetlerinde uygulandı.
İlk defa uygulamanın yapılması nedeniyle
Kalite Geliştirme ve Yönetim Birimimiz, iç tetkiki yapacak olan iç
tetkikçilerle 7 Haziran 2017 tarihinde bir toplantı yaptı. Ayrıca birimlerde
paydaşlardan gelen dilek, öneri memnuniyet ve şikayetleri kabul eden
personeller ile 8 Haziran 2017 tarihinde bilgilendirme toplantısı yapıldı.
Başarılı geçen toplantılarda iç tetkik
sırasında nelere dikkat edilmesi gerektiği ve uygulamada dokümanların nasıl
kullanılacağı konularında bilgi alışverişinde bulunuldu. Kalite Geliştirme ve
Yönetim Birimi Sorumlusu ve Daire Başkanı Mehmet Yılmaz, “Öğrenci odaklı bir
üniversiteyiz. Öğrencilerimiz Üniversitemizin bütün işlemlerimizin
merkezindedir. ‘Bireyi yaşat ki devlet yaşasın’ zihniyetiyle hareket ediyor,
öğrenci ve çalışanımız için herşeyin en iyisini yapmaya çalışıyoruz. Yaptığımız
faaliyetin sonucunda etkilenenlerin dile getirdikleri dilek, öneri, memnuniyet
ya da şikayetleri bizim için çok önemli geri dönüş bilgileridir. Bu bilgiler ve
bunların sonucunda gerçekleştirilecek düzeltici ve önleyici faaliyetler artık
kayıt altına alınacak, ölçülecek ve izlenecek. Böylece daha etkin bir yönetim,
sürekli iyileştirme ve artan müşteri memnuniyeti sağlanacak. Uygulamanın
yapıldığı üç aylık zaman diliminde; özellikle öğrenci ve personelimizden gelen
dilek, öneri ve şikayetlerin değerlendirilmesinden sonra çok faydalı işlere
imza atıldığı görünmektedir. Sistemin Üniversitemize çok şey katacağı
aşikardır. Bütün öğrenci, personel ve diğer paydaşlarımızın dilek, öneri,
memnuniyet ve şikayetlerini bildirmelerini ve hatta bunların sonuçlarını da
kendilerinin takip etmelerini bekliyoruz. İç tetkik sonrasında Yönetimin Gözden
Geçirme Toplantısı yapılacak ve TSE’ye belge müracaatında bulunulacak” dedi.